9 Eylül 2014 Salı

Meşgul Ben : Diyet Kurabiyelerim ve Benden küçük bir Merhaba !


Selam pek sevgili Doz'sever !
 Bu sefer pek yapmadığım bir şey ile bir diyet kurabiye tarifiyle karşındayım :) Malum hamile bir kadın olarak canım bazen hiç sevmediğim şeyleri bile isteyebiliyor (ki aslında hiç aşerme gibi şeyler yaşamadım normal hayatım garip isteklerim olmadan devam ediyor ) 
Bu sabah fazla kurabiye sever bir insan olmamama rağmen bir kurabiye aşkı ile uyandım . Hiç de üşenmem sevdiklerimin ve kendimin isteklerini hemen o anda yaparım :) 
Girdim mutfağa unsuz, sekersiz bir kurabiye yaptım . Pek güzel oldu , dedim bunu Doz'severler ile paylaşmassam olmaz eminim aranızda diyette ya da hamile olan okuyucularım vardır . 
Bundan sonra böyle tariflerimi paylaşıcam sizlerle , sonucta seviyorum sizi :) 

Malzemeler ;

1yumurta , 1 yumurta beyazi 
2yemek kasigi sut 
1,5 bardak yulaf  ya da yulaf kepegi ( oat meal ) 
1 dolu kasik hi distan cevizi yagi ( ben hemen her yemegi bununla yapiyorum , hakkinda cok okudum siz de bir googlellayin :) 
Vanilla
Kakao
Kabartma tozu
2 dolu yemek kasigi organik hindistan ceviz sekeri 
2 dolu yemek kasigi Agave nektari ( Turkiye'de de oldukca populer bu aralar tamamen dogal ve dusuk glisemik indeksli tatlandiricilar agave ve hindistan cevizi sekeri , kalorileri de cok dusuk ) 
Siz yukardaki dogal tatlandiricilari bulamazsaniz ya da o an evinizde yoksa yerine pekmez, bal, keci boynuzu pekmezi veya splenda kullanabilirsiniz .
1 avuc ceviz
1 avuc iri dovulmus badem 
3-4 iri dogranmis kuru incir
Biraz keten tohumu ve chia tohumu ( ikisi de olmak zorunda degil herhangi bir tat vermiyorlar sadece sagliki ve evde var diye kullandim ) 
1 avuc bitter cikolata parcalari 

Yumurtalari tatlandirici sekerler ile iyice cirptim , ardindan hindistan cevizi yagi ve kakao ekleyip tekrar cirptim . Sonra yulaf kepegini ve diger tum malzemeyi ilave ettim ( en son kabartma tozunu ekledim ) ve ellerimle sekil vererek yagli kagit serilmis tepsiye dizdim . 180 derece de onceden isitilmis firinda 15 dakika ( cok kurutmadan ) pisirdim . Cok lezzetli ve sucluluk duygusu hissetmeden yiyebileceginiz saglikli bir kurabiye . 
Ben bu sabah sutle bayilarak yedim kendilerini :) 
Arada boyle tariflerimin devami gelecek diyor , guzel yanaklarinizdan opup kaciyorum :) 

DOZ 

Not: asagida fotografini gordugunuz bebeklerin tarifi de gelcek yakinda , takipte kalin ;) 








9 yorum:

hava durumu dedi ki...

güzel paylaşım teşekkürler :)

özlem dedi ki...

Ceren merhaba, bugün şahan bir şey oldu.Daha önce okuduğum blogunun, bugün tanıdığım şahane insanların kızına ait olduğunu öğrendim.Ben yıllarrr önce Adanadan sizleri çok seven Talat ın eşi Özlem:)

DOREMİ dedi ki...

Pratik ve sağlıklı listeme aldım..denenecektir :)

Unknown dedi ki...

Merhaba, bloğunuzu çok beğendim. Böyle bir bloğa sahip olduğunuz için sizi kutlamak isterim. Takip ettiğim bloglar arasında bloğunuzuda ekledim.
Ayrıca Sizi kendi bloğuma davet etmek istiyorum. oya örnekleri
Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Yazsan ya yine. 4 sene olmuş. 😑

Adsız dedi ki...

Yazsan ya yine. 4 sene olmuş. 😑

Mutlu Eller dedi ki...

Yazılarını özlemişim, eski günlerdeki gibi bir uğramak istedim bugün...

Adsız dedi ki...

Yazsan ya yeniden,ne güzel olurdu. İnsta da gitti. :(

Kzl Kelebek dedi ki...

Selam, umarım başarılı olursun

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails